• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad är unikt med Sambla?

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Är detta forum på nåt sätt sponsrat av Sambla? Förstår fortfarande inte vad det är som gör Sambla unikt från exempelvis Lendo eller Advisa.. utom att de lägger sig i mer verkar det som, men i slutändan är det inte upp till kundtjänsten om man får lån utan upp till bankerna precis som hos andra låneförmedlare.

Inget illa menat, seriös fråga då jag snart ska ansöka om samlingslån men har redan beslutsångest mellan Lendo och Advisa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Det är ok att fråga. Vi har inte fått någon engångssumma eller så från Sambla för detta. Men vi har affiliateavtal med Sambla, precis som med de andra två du nämner.

Vill man inte ha kontakt med förmedlaren, då kan man välja någon annan än Sambla helt enkelt. Edit: Varken Advisa eller Lendo ringer, se här: https://www.lånforum.se/threads/låneförmedlare-som-inte-ringer-upp.10342/

Det jag hoppas är att de ska kunna svara på frågor som liknar denna tråd:
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/vill-du-få-hjälp-med-uc-låneansökning-eller-samlingslån.6885/
 
Senast ändrad:

Simple

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Jag avråder starkt från Sambla, åtminstone efter hur jag upplevde dem. Handläggaren verkade mer intresserad av att kränga ett förfärligt lån i min situation snarare än att endast enkelt hjälpa mig genom att säga inget vettigt bud fanns.

Men men, tror många tycker tvärtom.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Vad försökte han kränga?
 

Simple

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Ett nytt lån på 7'000kr som han kallade "otroligt bra".
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Ett nytt lån på 7'000kr som han kallade "otroligt bra".

Låneförmedlare är ju säljare, dom har provision. Missta dom inte för någon typ av rådgivare det har dom inte kompetens för och det behöver dom inte. Så länge dom kan skilja på ränta och effektiv ränta samt rak amortering och annuitetslån så är dom.

Tvivlar alla dom kan det men någon slags intern utbildning lär dom väl fått.
 
M

maggan

Gäst
Poäng: 0
så glad att någon förstått vilka jäkla säljare de är och hur mycket cash de tjänar på att kränga lån. så till alla er som söker: kom ihåg att de är säljare och låt dem inte lura på er för stora lån!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
så glad att någon förstått vilka jäkla säljare de är och hur mycket cash de tjänar på att kränga lån. så till alla er som söker: kom ihåg att de är säljare och låt dem inte lura på er för stora lån!

Det mesta fungerar så idag. Det räcker med att du går in på ditt lokala apotek eller till och med Elgiganten så har dom diverse modeller som premierar säljare med en högre omsättning.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
fast det där skiljer sig nog från företag till företag, våran uppgift där jag jobbar är att primärt hjälpa kunderna till en bättre ekonomisk situation, jag får inte ett skit för att bara ta in ansökningar som inte blir nått.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp